Monday, 13 September 2010

PERGADUHAN PADA HARI RAYA

++macam biasa setiap hari raya ke2,tiap tahun maya akan balik beraya ke MELAKA *kampung along,gerak dari k.l dengan kak ila * sepupu along. ! sampay smelaka dalam pukul 12 tengahari, dan cuaca memang sangat panas pada masa tu. sampai jea uma kampung, along tak ada dekat rumah, entah pergi mana tah dea ni, dah tahu maya nak sampai pergi merayau pulak. lepas rehat rehat plus salam sedara sedara along sambil kutip duit raya , terus mandi untuk siap siap nak pergi raya. siang habiskan masa beraya, belah malam pulak pergi rumah ika & mutiara sebab dorang buat open house pada malam raya ke2 *malas sangat nak pergi sebenarnya! masa dekat sana, keadaan menjadi agak tegang bila mutiara mula tanya pasal hubungan maya and along, kitaorang ambik jalan mudah dan cakap semuanya okayy jea macam biasa. mutiara tak puas hati dan terus tarik induk* makcik along untuk bagitahu kedudukan hubungan kitaorang yang sebenar.perlu ke hal orang muda muda nak cerita dan babitkan orang tua ? duhaii, mendidih jugak maya dengar cerita tu, perasaan mula rasa panas,geram bercampur campur macam rojak .

*tahu tak salah 1 sebab aku tinggalkan along sebab engkau !
TAHU TAK TAHU TAK TAHU TAK?
sebab aku rimas dengan perangai kau dan adik kau tu !
tak habis habis cerita buruk pasal aku
dah berzaman aku sabar dengan kau
kau tak payah cakap kau kesian dekat along dengan apa yang aku buat!
KAK LONG !
kau tak tahu apa yang sebenarnya terjadi lebih baik kau diam lah !!
baik kau jaga jea laki kau dan kandungan kau 
nanti dok sibuk sibuk jaga tepi kain orang, laki kau kena kebas
baru kau tahu langit ni tinggi macam mana
ingat 1 perkara yea , 1 jea aku mintak
aku penah tolong kau , kau kena sedar
CERMIN DIRI KAU JELAS JELAS
kenangan lah jasa aku walau sikit pun
kalau bukan pengorbanan yang aku buat 
kau menderita dah sekarang
#kbhai

0 kanak kanak makan apple:

Post a Comment

terima kasih awak (: