Tuesday, 22 November 2011

bercerita part : 1

hmmm . masa tengah buat entry ni maya berada dalam keadaan yang sangat masam yea , bangun jea tidur terus capai lappy dan menaip . ni kalau korang boleh tengok rupa maya , mesti dah angkat kain dan lari laju laju tanpa menoleh dah . seram nok . nak potpet pasal diri lah sikit , bukan semua orang kenal maya kan , *kau ingat kau artis ke semua orang nak kenal* maya belajar dekat politeknik premier sultan salahuddin abdul aziz shah , shah alam dengan mengambil diploma insurans . sekarang dah di akhir semesta 5 dan tinggal 1 semesta jea lagi nak graduate , padahal baru semalam rasa pergi daftar untuk orientasi , pakai baju batik warna biru , blazer jabatan lagi . beratur ramai ramai untuk pergi dewan besar politeknik . peraturan politeknik , pelajar islam di wajib kan untuk memakai tudung semasa pergi kelas . jadi agak agak korang boleh tak bayangkan macam mana maya pakai tudung pergi kelas dengan tudung yang senget senget bagai . haa , cemburu lah tuh aku lagi hodoh dari korang . peraturan jabatan perdagangan pula , bagi pelajar perempuan hanya dibenarkan memakai baju kurung dan kemeja *konon konon orang business* bagi pelajar lelaki pula , pakai kemeja serta bertie . jabatan lain macam elektrikal , mekanikal dan awam bebas pakai apa apa , even tshirt pun janji berkolar .
                                                         
okayy , macam yang maya dah janji dekat belog gadis rama rama , maya nak bagi tahu status rasmi hubungan maya dengan azhar , yang kitaorang telah pun putus . jangan tanya kenapa , sebab maya akan jawab no comment . dah tak ada jodoh nak buat macam mana kan . tak kan nak paksa soal hati dan perasaan ni . okay FULLSTOP cerita pasal azhar . dan sekarang cerita pasal en. muhammad ashraf danial *MAD. sila panggil beliau ashraf yea kawan kawan , eh tak lah , panggilan yang dipanggil danny . beliau tersangat lah romantik dan manja punya orang .mengalahkan kucing meow meow . paling penting dea punya senyum boleh buat maya sejuk beku panas terbakar .hahaha bersuhu suhu dah . kali ni pulak dapat orang shah alam dah tak ada bangsar dah yea , harap maklum . mula mula kenal maya tersangat lah konon konon jual mahal tak ingat no bbpin . tapi danny usaha juga dapat kan no bbpin maya dari salah sorang kawan maya . bbm jea tiap masa lepas tu , dah tak sedar matahari atau bulan yang keluar da . tak payah minum alkohol untuk mabuk sebab memang haram , cuma kenal dengan danny dah buat aku rasa terbang terbang dah * korang boleh muntah part ni sebab tiba tiba aku rasa ayat jiwang dah keluar*  .#kbhai


with love ,
double M

2 comments:

  1. Kanak-kanak makan epal kah aku? Ohh... Sedap.. Chewah... sedang dilamun cinta nampaknya dia.

    ReplyDelete
  2. comment sambil makan epal :) hahaha itu lah kan

    ReplyDelete

terima kasih awak (: